dinsdag 28 juni 2011

Diploma A zwemmen

Lucas kreeg een week voor het afzwemmen een briefje mee, dat hij op vrijdag met kleren aan moest zwemmen, dat betekent normaal gesproken dat het er in zit dat hij mag afzwemmen. Veel kinderen kregen daarna een formuliertje mee om af te zwemmen.


Helaas zat Lucas daar niet bij. Maar niet getreurd op dinsdag ging hij weer zwemmen. Ik had voorgenomen om na die les even bij de badmeester te vragen wat de reden ervan zou zijn. was wel benieuwd. Maar dat was helemaal niet nodig want Lucas en nog een meisje kregen van hem 2 stickers en een formuliertje. Lucas liep trots naar me toe en zegt: "ik mag afzwemmen". Zo dat is mooi, goed gedaan hoor. Dus op vrijdag nog 1 lesje en dan zaterdag om 16.00 uur afzwemmen.


Vrijdagmorgen uit school struikelde Lucas en knalde zo met zijn voorhoofd tegen de punt van de kleine tafel.
Hij hield zijn hand op zijn oog, wij schrokken ervan, wat is er gebeurd wat zal hij hebben, weer zo'n grote jaap in zijn hoofd, net als 3 jaar geleden?
Gelukkig was het niet zo diep, maar heb wel de dokter gebeld, en konden even langs komen. Met twee hechtpleisters en een mooie Winnie de Poeh pleister mochten we weer naar huis.
Ik had ook tegen de dokter gezegd dat hij de volgende dag mag afzwemmen  en hij zag niet zo'n bezwaar, als het maar goed afgeplakt is.
Gelukkig was Lucas weer snel goed te spreken, het deed natuurlijk wel heel pijn, precies op zijn wenkbrauw.
Die zaterdag moesten Hans en ik nog naar Woubrugge om de voorbereidingen te doen voor de WNFrangerdag van die zondag. We gingen op tijd naar het zwembad , in de kleedkamer kwam ook Rien, de vader van Lucas en hij riep naar Lucas. Lucas keek even maar het was ook erg druk daar.
Het was wel heel vreemd hoor, het was de eerste keer dat ik samen met Hans en hem in één ruimte was. We zeiden eigenlijk niets tegen elkaar. We kwamen tenslotte allemaal voor Lucas. Ik kreeg van Lucas een kus toen ik zijn kleding uitdeed , nu moest hij nog met zwembroek verder. Ook kreeg Hans spontaan een kus van hem, zo lief !  Ik was best wel gespannen, omdat ik niet zeker wist dat Lucas onderwater kon zwemmen met zijn hoofd. Hij dook in het water en zwom zo door het gat en kwam naar boven, ik was zo trots! Ik wist op dat moment dat hij het ging halen.

Na een paar banen schoolslag, op de rug ook nog borstcrawl, ook als een zeester drijven en watertrappelen. Lucas deed het HEEL goed. Toen iedereen klaar was kregen ze te horen dat iedereen geslaagd was. Applaus!! Ook was de nijlpaard JIP aanwezig.
Na het aankleden kregen ze hun diploma's in de tennishal. Ook daar was zijn vader aanwezig. Zijn diploma werd uitgereikt en Lucas kreeg ook nog een JIP-knuffel.


Thuis snel de vlag uitgehangen en de taart gepakt. Hij kreeg van ons skates. Wij zijn zo trots op onze Lucas.Nu mag hij voor zijn B Diploma, misschien haalt hij die wel tijdens het zomerleszwemmen.

1 opmerking: