donderdag 10 november 2011

Golden Earring:


Een popconcert, ja écht ik ben er heen geweest, iedereen die
mij een beetje kent zal denken: “Is hij naar een concert geweest!” Ik heb namelijk altijd
geroepen dat ik dat niet durf, de drukte en het lawaai, ik kon er niet tegen.

Maar toen Carla me vertelde dat er een concert van ‘De
Golden Earring’ zou komen in Nieuw Vennep, dat is bijna bij ons in de
achtertuin zei ik zonder twijfel: “Koop maar kaarten ik wil daar heen met je!”
Een aantal dagen daarna sloeg de twijfel wel toe, dat wel!

Zou ik het uithouden, niet gek worden van de drukte en het
lawaai. Ik kan daar toch minder goed tegen, ik ben al eens weg gelopen bij een
concert. Maar de zin om naar Golden Earring te gaan was erg groot.

Na het concert wat een doorslaand succes was en een grote
overwinning voor mij persoonlijk ben ik eens gaan kijken wanneer ik de Earring
ben gaan volgen. Het eerste nummer die ik me bewust van hum kan herinneren is ‘Back
Home’.

Na wat speur werk op internet bleek dat het nummer
uitgekomen was in 1970 ik was toen zo’n jaar of zes. Dat houd in dat ik er al
40 jaar bewust naar luister, fan ja misschien wel ik ben niet zo’n fanclub type.
Maar toch had ik wel een beetje het gevoel dat ze voor mij speelde!

Na afloop zijn we naar huis gegaan en ik was best een beetje
opgewonden. We hadden allebei tuitende oren en hadden genoten van het concert,
thuis nog even wat gedronken en gesnackt. De avond nog even rustig besproken.

Voor mij was het niet alleen genieten van het concert maar
na afloop ook een ‘Ik kan dit’ gevoel, ik hoef niet meer te zeggen dat ik niet
naar een concert durf. Een overwinning zoals ik die voelde toen ik stopte met
roken!

Hans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten