zondag 20 november 2011

WNF basistraining voor vrijwilligers

Ik ben al enige tijd vrijwilligster van WNF en gisteren was er in Zeist, in het hoofdgebouw van WNF, een basistraining voor nieuwe vrijwilligers. Ik had die nog niet meegemaakt dus gaf ik me op voor die dag. Wij zouden vanuit onze regio met 6 personen gaan. Via mails hadden we afgesproken om met 2 auto's te gaan.
Maureen en Hans ken ik natuurlijk al, maar Marius en de 2 kersverse nieuwe vrijwilligersters Hanka en Christa nog niet,  die hadden nog niets met WNF gedaan.
Ik was erg benieuwd wat we daar te horen zouden krijgen, want het zou de hele dag duren van 10.00 uur - 16.30 uur. Als het alleen maar informatie zou zijn dan is het een zeer lange zit.
Wij waren wat later aangekomen dan gepland, dat kwam door de omleiding waar wij niets van wisten, maar nadat ik Hilde even op de hoogte had gebracht dat we iets later aan zouden komen, waren we toch nog op tijd voor het welkomswoord, ze zouden wel even op ons wachten. Erg aardig, na koffie met heerlijke chocoladecake, startte de dag.
Intro werd gedaan door Hilde daarna had Ina , de trainingscoach het woord, we werden goed betrokken door opdrachten uit te voeren.
De tijd vloog om en toen was er tijd voor de lunch. Had best wel trek na zo lekker bezig te zijn. De broodjes lagen al gesmeerd klaar waar bij wij heerlijke tomatensoep en fruit konden pakken. Na de lunch een leuke rondleiding door het gebouw die duurzaam gebouwd is, zo mooi...... echt over na gedacht. Ik vroeg Hilde ook nog even over die graffiti schilderijen die we vorige keer op de vrijwilligersdag gemaakt hadden, maar die zijn netjes opgeslagen .
Toen pas sprak ik Maureen, Marius en Hanka. Ik had ook nog wat informatie voor Hanka omdat zij ook mee gaat doen met het ranger-bedenk en uitvoer-team. Na de lunch moest er weer gepresenteerd worden. De opdracht was om een aktie te verzinnen en te bewerken, of het wel haalbaar is en hoe het uitgevoerd kan worden. Dat deden we weer in groepjes die Ina maaktte. Mijn groepje koos voor het thema '50 manieren om de aarde door te geven.' We kwamen direct uit op scholen , om de leerlingen mee te laten denken. ook sportclubs benaderen en die een estafette laten lopen. We hebben leuke ideeen bedacht die ik niet allemaal zal opnoemen. Het idee om  social media erbij te betrekken en een lege flessen inzamelaktie viel ook in de smaak bij Carla en Hilde van WNF. Het was een zeer leuk en leerzame dag en we hebben zeker niet stil gezeten, na even gezellig met elkaar wat gedronken te hebben zijn we weer terug huiswaarts gegaan. Was weer een heel gezellig WNF moment die ik niet zo gauw zal vergeten.
We kijken alweer uit naar pandaklaas het volgende bijeenkomst met de vrijwilligers van WNF.
'Erg gezellig'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten